Top 8 előny, amiért érdemes kiszervezni a logisztikát
Cikkünkben bemutatjuk azt a Top 8 előnyt, amiért érdemes kiszervezni a logisztikát. Tudtad, hogy a szállítmányozás a leggyakrabban kiszervezett logisztikai ágazat? A vállalkozások 81% valamelyik logisztikai ágazatát kiszervezi. A Third-Party Logistics (rövidítve 3PL, vagy TPL) a logisztikában és az ellátási lánc menedzsmentben azt jelenti, hogy egy szervezet egy harmadik félnek adja át a szállítmányozási, disztribúciós és raktározási szolgáltatásokat.
Stratégiai és költséghatékony döntés
Miért hoz olyan sok vállalat stratégiai döntést, hogy külső partnerekre támaszkodik a szállítási szolgáltatások kivitelezésében? Az előnyök óriásiak, amiért érdemes kiszervezni a logisztikát! A logisztikai cégek jobb fuvarozási díjakhoz juthatnak hozzá, javíthatják a hatékonyságot, csökkenthetik a költségeket, megoszthatják a tudást és a kapcsolatokat, technológiát biztosíthatnak, időt takaríthatnak meg, és még sok minden mást. Lássuk tehát a Top 8 előnyt, amiért érdemes kiszervezni a logisztikát:
“Lássuk a kiszervezett logisztika előnyeit!”
Kövess Te is minket Facebook-on és Linkedin-en
#1 – Költségmegtakarítás
A kiszervezés talán leggyakoribb oka az, hogy a logisztikai cégek biztosítani tudják, hogy az ügyfelek a legjobb értéket kapják a fuvarozóktól. A logisztikai cégek nagyobb befolyással rendelkeznek a fuvarozó cégeknél, mint az egyéni szállítmányozók. A több ügyfél nevében a sofőrökkel együttműködve a 3PL-ek kedvezményeket kaphatnak, vagy a mennyiség és a megrendelések gyakorisága alapján alkudhatnak az árképzésből.
Emellett a Logbook folyamatosan azonosítja a hatékonyság javításának, a költségek csökkentésének és a műveletek értéknövelésének lehetőségeit. Megéri, ha szakértő áll az oldaladon, aki hónapról hónapra, évről évre figyelemmel kíséri, elemzi és optimalizálja a logisztikádat.
#2 – Hálózati kapacitás
A fuvarozók átvilágítása a berendezések, a biztosítás és a képesítések tekintetében nem egyszerű a feladat. Mielőtt átadnád a terméked egy sofőrnek, meg kell győződnöd arról, hogy az illető a megfelelő személy vagy cég a céged képviseletére. A Logbook fáradhatatlanul dolgozik azon, hogy logisztikai hálózatát úgy építse ki, hogy az csak képzett és megbízható szolgáltatókat tartalmazzon.
Képzett hálózatainknak köszönhetően a logisztikai cégek segíthetnek Neked nagyobb kapacitást biztosítani. A Logbook diverzifikált szállítmányozói bázissal rendelkezik. Gyakran több ezer járművezetővel állunk kapcsolatban. Ez azt jelenti, hogy számos lehetőséghez és megoldáshoz férünk hozzá. Rendkívül sok időt takaríthatsz meg azzal, ha a Logbooktól kérsz ajánlatot, mintha több fuvarozót hívnál fel.
#3 – Skálázhatóság
A Logbook segítségével könnyebben kezelheted a fő- és mellékszezonokat, és segíthet gyorsan reagálni a kereslet növekedésére vagy a bővülésre. A Logbook világszerte kapcsolatban áll a szolgáltatókkal.
Sokkal könnyebb és hatékonyabb egy vállalat számára a szállítási igényeinek skálázása, ha egy harmadik féltől származó fuvarozó céget vesz igénybe, hiszen a munkavállaló bérét, az eszközöket és a karbantartást is megspórolhatod.
Nézzünk egy példát!
Ha jelenleg házon belül oldod meg a logisztikádat saját járművekkel, munkaerővel stb. akkor mi történik abban az esetben ha a kereslet csökken, vagy holt szezon alatt, vagy ha egy konkurens cég miatt csökken a kereslet a termékeid iránt, vagy a járvány miatt? A munkaerőt ugyanúgy fizetned kell, a gépjárműveket fenn kell tartani és a rakárat is üzemeltetned kell, annak ellenére, hogy a bevételed csökken… Nagyobb biztonságban lehetsz azáltal, hogy kiszervezed a logisztikádat. Még mindig úgy gondolod, hogy kiszervezni a logisztikát költséges? Olvass tovább!
#4 – Szolgáltatásfejlesztés
A megfelelő partner segíthet Neked a szolgáltatás javításában. A minőségi szállítmányozási partnerek segíthetnek biztosítani, hogy a megrendeléseket időben és képzett sofőrök vegyék fel és szállítsák ki, így ügyfeleid elégedettek maradnak, és segíthetnek elkerülni a kiskereskedelmi beszállítók költséges visszaküldését és a menetrend megszakításait. A teherautó sofőrje az első kapcsolattartó pont az ügyfelekkel. A Logbook segít abban, hogy ez jó élmény legyen.
A 3PL-ek képesek nyomon követni a szállítást, mivel ez az ő prioritásuk. Nem rángatják őket több irányba a termékfejlesztés vagy a márkaépítés irányítása miatt. A sofőrök kommunikációjára és a problémamegoldásra fordított fokozott figyelem révén a 3PL segíthet a márkáknak elkerülni a szolgáltatási problémákat, és elégedetté tenni az ügyfeleket.
#5 – Technológiai hozzáférés
A kiszervezett logisztika vállalhatja a felelősséget és a költségeket, amelyek a Te működésedet javító technológiákba való beruházással kapcsolatosak. A 3PL-ek által biztosított előnyös technológiák:
- Szállításirányítási rendszerek (TMS)
- Valós idejű rendeléskövetés
- Útvonal- és konszolidációs optimalizálási eszközök
- Adatelemző és jelentési eszközök
- Freight Audit és fizetési megoldások
#6 – Operatív és iparági szakértelem
A 3PL gyakran több ügyfél számára is ugyanazokra a címzett helyekre jár be és ki, így megoszthatják egymással a preferenciákra és a legjobb gyakorlatokra vonatkozó információkat. Ez magában foglalja a rendeléskonfigurációra, az átvételi és szállítási ablakokra, az ütemezésre, a berendezésekre stb. vonatkozó iránymutatásokat. Az ügyfelek igényeinek megértése és ezek közlése a fuvarozókkal monumentális különbséget jelenthet a teljesítményben.
A 3PL-ek óriási szállítási szakértelemmel és iparági kapcsolatokkal is rendelkeznek.
#7 – Idő a fő kompetenciákra való összpontosításra
A szállítás időrabló lehet, ha nem rendelkezel a megfelelő rendszerekkel. A Logbook számos feladatot levehet a válladról, így felszabadulhatsz, hogy vállalkozásodnak más fontos részeire összpontosíthass. Ezenkívül nem kell befektetned logisztikai személyzetbe a napi szállítás felügyeletére.
Napi feladatok, amelyek levehetők a válladról:
- A megfelelő szolgáltató és szállítási mód (közút,légi,tengeri, vasút, LTL,FTL hűtőkocsi stb.) azonosítása és foglalása.
- Időpontok egyeztetése a felvételhez és a lerakáshoz.
- A járművezető és a létesítmény kommunikációja
- A megrendelés nyomon követése
- Kibocsátás kezelése
- Számlázás és papírmunka
- Teljesítményjelentés
#8 – Problémakezelés és csökkentett kockázat
Útközben történnek olyan dolgok, amelyek késleltethetik a megrendelést, függetlenül attól, hogy mennyi előkészítés és kommunikáció folyik a sofőrrel. Egy partner képes kezelni ezeket a problémákat, akár egy másik teherautó átfoglalásával, akár a sofőr segítésével a nem tervezett eseményben, vagy a frissítések közlésével a címzettekkel.
Az út során felmerülő problémák közé tartozhatnak:
- Meghibásodások
- Balesetek
- Időjárási fennakadások
- Menetrendváltozások
- Egészségügyi aggályok
- Nem tervezett ellenőrzési pontok
- HOS és ELD-megfelelés
Ez magában foglalja a fuvarozási igények kezelését is. Ha egy küldemény elveszik, ellopják vagy megsérül, a 3PL felelőssége a megoldás. Egy 3PL-partner segít Neked a szükséges információk gyors benyújtásában és a jogi rendszeren való átvezetésében, így a felelősség lekerül a feladó válláról, időt és pénzt takarítva meg.
A minőségi fuvarozói kapcsolatok biztosítása és a szállítmányok kezelése sok időt és erőfeszítést igényel. A szállítás kiszervezését is magában foglaló ellátási lánc-stratégia kialakítása segíthet a vállalatoknak időt és pénzt megtakarítani, miközben javítja a működést is. Kérj Te is ajánlatot a Logbooktól és légy része a jövő logisztikájának!